Sider

onsdag 28. mars 2012

Fargerik barselgave

Den ene ped.lederen på avdelingen til størstegutt venter en jente nå i vår, så da må det barselgave til. Siden en annen fikk mariusdress i fjor, følte jeg lista var lagt noe høyt.
Denne gangen ble det ikke tid til å strikke noe, så det blir sydd gave i stedet. Det passer kanskje fint med noen bomullsplagg til en liten vår-/sommerbaby.

Ideen fikk jeg mens jeg holdt på med stjernedressen til minstegutt. Damen er ikke veldig rosa av seg, så jeg håper hun setter pris på litt farger til babyen sin.
Eget mønster på kjolen, inspirert av ullkjolene til Janus, mens buksa er mitt gamle, gode mønster fra Alt om håndarbeide. Begge deler ca str 60.
Grønn interlock fra Stoff og stil, og stripete jersey fra samme sted, klippet på tvers.

Buksen og kjolen kan brukes enkeltvis eller sammen, men det siste blir kanskje litt voldsomt?


Størstegutt har bestemt applikasjonen på kjolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...