Sider

mandag 28. januar 2013

Selebukse til minstekusina

Minstekusina ønsket seg ny selebukse til jul, eller mamman hennes ønsket henne det. Uten knyting denne gangen, for det er litt for enkelt for en 2-åring å åpne på egenhånd...
Som for alle andre, ble desember veldig travel hos oss, med mye julegaver som skulle kjøpes og lages, juleforberedelser av diverse slag, en uke der jeg lå på sofaen og var syk mesteparten av tida osv osv. Resultatet ble i alle fall at jeg ikke fikk sydd noe særlig med julegaver, og i alle fall ikke denne, hvor mønsteret måtte tegnes om først!

Jeg har altså tegnet seler på Jubels knytebukse, helt på frihånd og uten peiling på om det passer. Knappene er sydd på, i stedet for trykknapper, så de kan flyttes. Knappene fra Snella og Petronella er av porselen, og jeg har hatt dem liggende leeenge i påvente av det rette plagget. Denne buksa ble så enkel ellers, i lilla velour fra Hilco (Gekko) og mørk lilla ribb fra S&S, så jeg syntes knappene kommer til sin rett her. I tillegg er de litt store, så de passer ikke på et hvilket som helst plagg. Buksa er str 2 - 3 år, og jeg håper den passer og faller i smak. Kantingen på min fortsatt nye CoverPro gikk som en lek :-)

Fargene er helt "off" - det vet dere som har sett denne nydelige velouren "live".



Dette bildet viser fargen bedre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...