Sider

torsdag 10. april 2014

Varmt vær på vei?

I løpet av våren skal vi oppsøke varmen, så da fikk jeg endelig et spark bak til å sette rullekniven i noen av stoffene jeg kjøpte på Symessa i november.
Størstegutt har fått matchende t-skjorte og shorts, mens minstegutt har fått shorts til å matche en t-skjorte han har fra før. Alle tre plaggene er sydde med mønster fra Heilt spesiell og Jubel.

Klærne til størstegutt er størrelse 122, og stoffene er fra Olivias (Lillestoff). Ribben hadde jeg fra før.
T-skjorta sitter som et skudd, men shortsen er noe kortere enn han liker. Den blir nok brukt i varmen, men han bør få en lengre variant til den norske sommeren.
Jeg har tidligere laget et eget t-skjortemønster med striper i sidene, men det er for lite til størstegutt nå, så jeg har brukt et t-skjortemønster fra Heilt spesiell og Jubel og sydd inn striper slik de har gjort på en trøye. Jeg syntes det passet godt sammen med shortsen, som også har striper i siden. Jeg valgte å ha ermene i samme stoff som stripene. På t-skjorta til størstegutt er ermene kantet med samme brune ribb som halsåpningen.







Minstegutt var strålende fornøyd med shortsen. Både monsterstoff og ribb er fra Stoff og stil, og har ligget lenge i hyllene. T-skjorta har han hatt et par år.




Og dette bildet vil bare ikke samarbeide...

2 kommentarer:

  1. Dette var fine sett som kommer til å bli kjekke til sommeren:)

    SvarSlett
  2. Kule sommerklær! Det ble veldig stilig med striper langs sidene:-) God tur til varmen!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...