Sider

søndag 10. august 2014

Sommerfugler

Selv om mesteparten av ferien har blitt tilbragt borte fra symaskin, stoff og mønster, har det blitt sydd en del i løpet av sommeren, og jeg har masse som ligger på vent for å bli blogget. Det er bare å begynne i en ende.

Minstegutt syntes fuglestoffet fra Gekko som jeg brukte i kjolen min var så fint, at han ville ha shorts og t-skjorte i det samme stoffet. Jeg hadde nok igjen, og syntes det ble fint sammen med denne mørkeblå jerseyen jeg har kjøpt hos Textart.
Jeg har brukt mønster fra Heilt spesiell og Jubel sin bok, str 116, med noen endringer.
Jeg har lagt til striper i siden på t-skjortemønsteret, likt det de har gjort i trøyemønsteret sitt. Litt smalere enn de stripene jeg har brukt i t-skjorter tidligere. Også har jeg kantet ermer og halsåpning med kantebånd av jersey i stedet for ribb. Jeg har blitt ganske god venn med coverstichmaskinen min etterhvert, og da er det veldig kjekt å kante plagg på denne måten.
Shortsen er laget fem cm lengre enn mønsteret i boken, for jeg syntes det var noe kort. Her har jeg kantet med fuglene for å lage litt mer liv. Linningen i livet er sydd av samme jersey som shortsen.

Så nå kan mor og sønn matche :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...