Sider

tirsdag 14. juli 2015

Mariusgenser og lue til dame - solgt

Da jeg i vinter stod uten jobb og uten strikkeprosjekter i heimen, la jeg ut en forespørsel på Facebook om det var noen som ønsket noe strikket. Det ble napp, og jeg fikk i oppdrag å strikke en Mariusgenser og en babydress.

Damen som ville ha Mariusgenser har jeg jobbet med for noen år siden. Vi jobbet ikke sammen så lenge, men hun rakk å gjøre et solid inntrykk på meg, og er nok den direkte årsaken til alle kjolene mine. I løpet av de månedene vi jobbet sammen, så jeg henne bare i bukse to ganger, ellers er det kjole hver dag. Hun lærte meg at kjoler ikke bare er festplagg.
I tillegg er hun er skikkelig kjekk dame som er tilfører omgivelsene mye godt, og hun ble dypt savnet blant kollegene da hun sluttet. Det naturlige midtpunktet og en som tar ansvar for det sosiale der hun befinner seg.

Heldigvis har vi holdt kontakten sammen med noen andre tidligere kolleger, og hun har lært seg å strikke, men Mariusgenser ble litt i meste laget, så den fikk jeg æren av å strikke.
Hun ønsket Mariusgenser med rundfelling, og basert på min erfaring, anbefalte jeg Sandnes Alpakka til denne. Det er godt og mykt garn med godt hold til en Mariusgenser.
Genseren er strikket i str M, med en cm lengre ermer og en cm kortere bol. Ellers ingen krumspring, annet enn at jeg feller litt mer i halsen før perlestrikk enn det mønsteret tilsier, for at den skal ligge litt tettere.

Hun ønsket seg også en lue med dusk. Da passet det ikke å bruke det luemønsteret SandnesGarn har til dame, det er en posete modell som henger ned bak. Til dusk, må det være en helt vanlig topplue. Jeg strikket med utgangspunkt i maskeantallet på pannebånd, og brukte samme mønsterstrikk som til genseren. Vi ble enige om rød dusk på toppen.


Det var kjekt å strikke, og en glede å bli spurt, og jeg tror kunden ble fornøyd også. Genseren passer i alle fall fint.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...