Sider

onsdag 21. september 2016

Knutepose til strikketøyet

Japanese knot bag heter det. Jeg søkte på "project bag" på nett og da var dette en av variantene som kom opp.
Jeg var ute etter et hjelpemiddel til å rydde litt i strikketøyet (evt gjøre noe annet enn å rydde i strikketøyet), og tenkte at en liten veske til å ha et strikketøy oppi, som det kunne være med rundt omkring oppi, måtte være greia.
På det store internettet kom det opp mange alternativer, og mange ulike varianter av Japanese knot bag. Jeg fant noen bilder av mønster som folk hadde tegnet seg og et veskemønster jeg har laget selv før, og tegnet mønster til dette. Stoffbiten jeg hadde kjøpt på Textart var 30 cm bred, så da ble vesken smalnet til det målet.
Det viktigste er nok at det lange håndtaket passer inni det korte og at det er langt nok til å kunne bæres etter. Størrelsen på vesken kan gjøres så stor eller liten man vil. På mange bilder så jeg vesker som var litt runde. Jeg laget min firkantet, altså at den går rett ned fra håndtakene, og sydde også firkantede hjørner på den.
Jeg fant en fin fremgangsmåte for å sy den sammen på en fransk nettside, heldigvis gode bilder og til og med en video, for jeg kan ikke mer fransk enn "je ma pelle ...". Den vesken de viser har rund bunn, kanskje en idé til neste gang?

Denne vesken er ca 30 * 22 cm, passe til et erme eller liten genser, også har jeg sydd en liten lomme til målebånd.































1 kommentar:

  1. Det ble en fin og praktisk veske! Kjekt å ha noe å putte strikketøyet oppi... ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...