Sider

lørdag 7. oktober 2017

Australia-skjerf

Vi tilbrakte en magisk måned på sommerferie i den australske vinteren i år. Jeg fikk med meg et 200 grams nøste med alpakka/ull fra en lokal produsent. Det er et deilig og mykt garn.
200 gram er ikke nok til en jakke eller genser, og jeg hadde ikke lyst til å blande med annet garn. Jeg søkte litt på nettet etter hva man kan strikke med den mengden garn og den angitte strikkefastheten, og kom over et skjerf i patentstrikk. Et skjerf er den perfekte måten å ta vare på garnet og minnene fra ferien. Jeg bruker masse skjerf hele vinteren,og kan dermed pakke meg inn i sommerferien. Det er nesten så jeg gleder meg til kulden!

Skjerfet er strikket i patentstrikk på pinne 5 til jeg gikk tom for garn.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...