Sider

fredag 6. april 2012

Ny t-skjortevariant

Jeg har mekket et eget t-skjortemønster med et sidefelt i annen farge, for å lage litt mindre "pysjpreg" på t-skjorta i dette fine stoffet.
Mønsteret og t-skjorta laget jeg etter at guttene var lagt, så målene ble litt på måfå. Heldigvis satt den som et skudd på minstegutt. Symamman er også veldig fornøyd med det ferdige resultatet.
Det er litt mer risikabelt å sy i ermer når det ikke er sidesøm, siden omkrets på ermehull og erme må stemme overens, men det gikk strålende.


Jeg har sydd kanten rundt halsen på en annen måte denne gangen, mye enklere og penere enn den kantingen jeg pleier å holde på med. Jeg har målt opp omkresten ca en cm fra kanten - altså det som blir innerkanten av ribben. Remsen med ribb er så lang (+ sømrom) x 4 cm. Den er så sydd sammen til en ring og presset på midten, før jeg sydde den på kant i kant på t-skjortens rettside. Deretter presset jeg den over til vrangen, og sydde en stikning med tvillingnål.


Sjiraffjersyen er fra Mina små, grønn ribb fra Stoff og stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...