Sider

onsdag 19. juni 2013

Bursdagsgave til suveren svigerinne

Min svigerinne har fylt år, hipp hurra! Og jeg har sydd gave. Det er første hjemmesydde gave til voksen, og det var ganske nervepirrende.

Jeg har sydd en Feel Good-genser etter Ellen Sands mønster i den nye boka Handmade. Jeg har brukt en deilig viskosejersey fra Stenzo (Kreativ). Genseren er sydd i str S, men laget noe kortere (siden både svigerinnen og jeg hører til blant de lave damene) og litt videre åpning i halsen. Snittet er snilt mot de fleste kroppsfasonger, og genseren er lettsydd.
Sammen med genseren fikk hun et matchende snurreskjerf/ loopskjerf. Dette er også sydd i lilla viskosejersey fra Kreativ og matchende blomstrete jersey fra samme sted. Fine stoffer, synes jeg. Jeg har de samme liggende i grønt til noe til meg selv.

Siden det var en gave, og svigerinnen bor på andre kanten av landet, er det syersken selv som står modell. Som alltid er det vanskelig å fange riktig farge på bilder, men detaltbildet ble ganske så bra.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...