Sider

torsdag 27. juni 2013

Stjerner i barselgave

En kollega fikk en stor, liten gutt i vinter, så det var jammen på tide med en gave.
Den lille mirakelgutten har vært stor helt siden han ble født, så nå når han nærmer seg et halvt år, gjaldt det å ikke sy for små klær. Det tryggeste var da å holde seg til bukse, de har lengre varighet enn bodyer.

Denne buksen er sydd i str 80 av flott stjernejersey i blått og hvitt fra JNY , og mønsteret er fra Ottobre barn i vår. Ribben er fra Stoff og stil.
Jeg fulgte oppskriften, og ribben rund magen er sydd i ett lag (jeg pleier vanligvis å sy dobbelt) med brettekant og coversøm. Jeg er litt skeptisk til den sømmen som ikke er like elastisk som stoffet, men jeg skal heller reparere om den ryker.
Siklesmekken fant jeg mønster til i boka "Handmade", og den er i samme stjernestoff med bakside i blå ribb.

Gaven er sendt i posten, for mor og barn bor et stykke sør for her. Håper den kommer vel fram.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...