Sider

tirsdag 19. november 2013

Sixties Onion 2045

Dette stoffet bare måtte jeg ha da jeg så det første gangen - jeg falt pladask. Typisk nok var det utgått fra Liandlo, og jeg søkte og søkte på nett, uten hell. Til slutt var det en av mine "sykolleger" på det store nettet som hadde kommet over det og tipset meg, og vips! så var to herlige meter av dette stoffet mine!
Samtidig som jeg så stoffet, visste jeg også hva det skulle bli - nemlig nok et eksemplar av Onions kjolemodell 2045. Stoffet heter jo Sixties, så hva kan være mer passende enn et retro kjolemønster?

Jeg styret litt med å få den forrige utgaven av denne kjolen til å passe helt, sikkert fordi jeg begynte litt romslig, så denne gangen klippet jeg ut en ren str S. Den eneste endringen jeg gjorde var å klippe framstykket i en del, i stedet for to, for å slippe å rote til mønsteret. Det funket veldig fint, nederste kant på bærestykket og øvre kant på skjørtet passet nesten perfekt sammen.

Kjolen er god å ha på, og sitter fint :)





4 kommentarer:

  1. Så stilig den ble! Supert mønster! Gøy å se din variant av kjolen med Soul birds stoffet også. Lik min men likevel forskjellig!

    SvarSlett
  2. Så flott kjole du har sydd! Så flink du har vært med tilpasning, kjolen sitter jo som et skudd på deg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...