Sider

mandag 2. september 2013

Kjedelig shorts

Sommeren varte og rakk i år, men klok av skade og vant til korte, kalde og våte sommere, har vi ikke lagt mye arbeid i sommergarderoben.
Nå var det imidlertid tydelig at shortsbeholdningen til minstegutt var liten på flere måter, så jeg lagde en ny i løpet av en kort pause i syingen av meitai sist uke.
Imidlertid ble vi overfalt av høst i løpet av slutten av uka, så den har bare blitt brukt hjemme. Minstegutt likte den i alle fall godt, og det er meldt såkalt "indian summer" om noen få dager.

Shortsen er sydd etter mitt vanlige joggebuksemønster og stoffet er french terry fra Textart kantet med svart ribb eller interlock (usikker på det nåværende tidspunkt). Jeg orket ikke finne fram coverstitchmaskinen (den og symaskinen må dele plass på sybordet) for å legge opp med tvillingsøm, så jeg valgte å sy på ribb med overlock nederst på beina også. Det ble helt fint og det svarte gav en fin avslutning.
Dette skulle gjøres fort og greit, så ingen lommer eller pynt av noe slag (også slipper vi å få fulle lommer med sand hjem fra barnehagen).

Størrelse 104/110 tenker jeg. Passer helt fint til han som snart blir fire år.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...