Sider

fredag 9. januar 2015

Pingviner til jul

Som tidligere nevnt, er minstegutt glad i pingviner (se her og her). Han ønsket seg ikke så mye til jul, men noe han ønsket seg, var finskjorte med pingviner. Det er ikke noe man finner i enhver klesbutikk, så heldige han som har en mamma som syr!
Jeg trålet internett opp og ned, og kom til slutt over dette fine stoffet hos Stofstedet.dk. De sendte fort og det kostet ikke så mye. Jeg fikk 1,5 meter stoff under 200-kronersgrensa. Det betyr at jeg har mer igjen.

Jeg har brukt det vanlige skjortemønsteret mitt fra Burda og sydde den største størrelsen (116), hvilket betyr at jeg må finne meg et nytt mønster nå som guttene er blitt så store. Kanskje et avansert med kragestand, belegg osv?

Minstegutt var veldig fornøyd med skjorta, og den ble brukt ved flere anledninger i romjula og nyttårsaften.
Jeg er veldig fornøyd med mønstertilpasningen midt foran.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...