Sider

mandag 21. desember 2015

UFO-ringer



Kjolen som nesten ikke ble til.

Det tok meg over to år fra start til slutt å få denne kjolen ferdig. Det hele begynte som en Onion 2041, en kjole jeg likte med en gang jeg så mønsteret. Problemet var at den ikke var så fin på meg...

Empire dress

Rynking over magen - ser tykk ut
Posete ermer - ser liten og tykk ut

Så jeg gjorde noen endringer, var fortsatt ikke fornøyd, og kjolen ble liggende. I sommer bestemte jeg meg for å gjøre et nytt og siste forsøk, og med litt mer tilpasning ble kjolen fin. 
Den har rynker over skuldrene slik det er i mønsteret, men ermene er blitt helt smale. All rynking under empireskjæringen er fjernet, og jeg har gjort den smal der den kan være det. 

Til slutt ble det en kjole jeg bruker med glede i stedet for en UFO.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...