Sider

tirsdag 29. desember 2015

God jul! Årets julegaver

Det ble noen hjemmesydde/-strikkede julegaver i år også.
Fire av tantebarna fikk klær, og svigermor og svigerinne fikk strikkede kluter.

Først ut er de sydde klærne til størstekusine og minstekusine.

Størstekusine er blitt skolejente og ønsket seg en langermet hverdagskjole. Jeg har brukt mønsteret til Soppkjole i boken til Heilt Spesiell og Jubel, sydd i str 122 med litt ekstra vidde. Jeg har brukt veldig passende soppstoffer fra Gekko sammen med lilla jersey fra Kreativ og lyslilla ribb fra Stoff og stil. Trykknappene er fra Prym.






Minstekusina er veldig glad i blått og elsker filmen "Frost". Frost-stoffet fra Kreativ matchet fint med turkis jersey fra samme sted og en myk velour jeg hadde liggende. Sammen med lilla jersey, også fra Kreativ, ble det en fin kombinasjon. 
Mønster er også her fra Heilt Spesiell og Jubel.






Mellomstefetter og minstefetter fikk strikkede gaver.

Minstefetter fikk seg en ballongshorts, strikket i mørkegrå minialpakka fra SandnesGarn. Oppskriften er også fra Sandnesgarn. Minstefetter er ingen liten tass, så jeg strikket størrelse 1 år, selvom han ikke har rundet året enda.





Mellomstefetter fikk Mariusgenser og -lue. Han har vokst utav Mariusdressen jeg strikket til minstegutt for 5 år siden, så den har blitt sendt videre til minstefetter. Da tenkte jeg at mellomstefetter måtte få sin helt egen Mariusgenser til odel og eie.
Genseren og lua er strikket av Sandnes Garns Sisu fra restelageret mitt, som tydeligvis er ganske omfattende.





Svigermor har rødt på kjøkkenet, så hun fikk en rød klut, mens svigerinnen fikk tre lyseblå.

1 kommentar:

  1. Så fine julegaver! Veldig gøy å kunne gi bort hjemmelaget!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...