Sider

onsdag 20. januar 2016

Bursdagsgave til bonussvigerfar

Bonussvigerfar har bursdag kun få dager etter at rakettene er skutt til værs, og det kommer like brått på oss hvert år. Ikke nok med at vi har jobbet hardt med å finne på en lur julegave, så må vi jammen meg finne på en lur bursdagsgave like etterpå også!

I år tok det litt ekstra tid, og en drøy uke etter bursdagen hans, var det endelig en gave på vei i posten.
Etter en del grubling, kom vi fram til at bonussvigerfar skulle få en genser lik en jeg tidligere har sydd til mannen. Jeg tar det som et kvalitetsstempel fra ham at han ønsker at jeg skal lage en lik i gave J
Jeg hadde akkurat nok igjen av stoffet til å lage en genser til, mosegrønn ull interlock fra Janus. Jeg måtte klippe kragen i to deler, så den har fått en søm bak, men det tror jeg ikke skal være et problem, og det ble en fin effekt med belegget i nakken i brun sommerull (også Janus).

Mønsteret er Finlayson sweater fra Thread theory og jeg har sydd størrelse L, samme som til mannen. Jeg har smalnet inn ermene etter ønske fra ham, en justering jeg måtte gjøre på hans genser etter at han fikk den, for ullen er ganske løs. Det blir nok annerledes om man syr genseren i isoli eller et annet genserstoff.

Jeg håper at genseren faller i smak og i det minste kan holde bonussvigerfar varm på hytta på fjellet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...