Sider

fredag 15. januar 2016

Mariusgenser til størstegutt

Tidligere har jeg strikket Mariusgensere (+luer og sokker) til meg selv (her og her), minstegutt og mannen (her er i alle fall sokkene og vesten hans), og nå ville størstegutt også ha. Han ville sette sitt eget preg på den, med egen fargesammensetning, så han og jeg tok turen ut til Sandnes Garns fabrikkutsalg for å kikke. Han hadde allerede bestemt seg for fargene: gul, oransj og rød.
Jeg syntes at fargene i Smart ble litt for skarpe, og vi ble sammen enige om å gå for Alpakka som har litt mer dempede farger. Man bekymrer seg jo alltid for at de ikke vil bruke de litt anerledes fargevalgene…
Men jeg trengte ikke å bekymre meg. Genseren ble veldig «ham», og han bruker både den og lua flittig.

Oppskriften er fra ett av heftene til SandnesGarn, strørrelse 8 med litt lengre bol og ermer. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...