Sider

mandag 5. november 2012

Jeg strikker for livet!

Ja, ikke mitt eget, så langt har det ikke kommet.
For noen uker siden så jeg på Facebook at en venn av en av mine venner hadde skrevet at de trengte strikket ulltøy og tepper som de ville ta med seg til en nyfødtintensivavdeling ved sykehuset Haydom i Tanzania. Nå har det blitt et "samfunn" på Facebook, Strikk for livet, og de har fått mye medieomtale.

Jeg er i ferd med å strikke en variant av kuvøsegenseren som de har oppskrift til på siden sin, men lager den i en omslagsvariant, etter Fuglemammas omslagsbody i boka "Myk start". Jeg tenkte at de stakkars bittesmå babyene ikke trenger å få dratt en genser over hodet. Håper omsorgspersonene orker å håndtere to knapper i den ene siden...

I tillegg har jeg funnet fram noen tepper jeg tidligere har strikket, men så og si aldri brukt (ett er helt ubrukt) som heller kan varme noen som trenger det enn å ligge her til "pynt". Jeg har mer garn i skapet, så vi får se hvor mye tiden strekker til.

Har du litt ledig tid og noen strikkepinner? Strikk for livet!

Bildet viser pågående prosjekt og siden fra "Myk start".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...