Sider

mandag 18. november 2013

Ullbukse til vinteren

Det er en stund siden sist, men heldigvis har jeg gjort mer håndarbeid enn det som er vist på bloggen i det siste.
Denne ullbuksa har ligget lenge på pinnene. Den ble påbegynt sist vinter, men ble liggende da sommeren nærmet seg og andre ting fristet. Da jeg endelig tok den fram igjen i høst, var den ferdig på et par kvelder.
Buksa er strikket for å matche denne genseren til størstegutt, med utgangspunkt i et ullbuksemønster jeg har fått låne av en venninne, med striper etter diagrammet til genseren fra SandnesGarn.

Buksen er ribbestrikket i Sisu på pinne 3,5, en grei kombinasjon. Buksen ble tatt i bruk i det øyeblikket den var ferdig, før jeg hadde fått tredd strikk i hullraden i livet, og størstegutt kan nok være troende til å bruke den hver dag i vinter, om jeg lar ham få lov.


 Med ris på kneet etter middag...
Som på genseren - mange løse tråder å feste i alle fargeskiftene!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...