Sider

onsdag 7. oktober 2015

Frostkjole til bursdagskusine

Frost-filmen har vært populært lenge nå, og "alle" småjenter går rundt i minst ett plagg med Frost-motiver mens de synger "Let it go" på skikkelig Trond Viggo-engelsk.
Siden jeg bare har gutter, og også måtte kutte ned på alle innkjøp i en periode, kom jeg meg ikke på Frost-kjøret før nå i høst, men jeg benyttet anledningen da Kreativ fikk inn nye stoffer med Frost-motiv og jeg hadde vunnet et gavekort der. 
Akkurat i tide til størstekusinas 6-årsdag. 

Jeg liker godt at Frost ikke er rosa, men synes figurene er voldsomt overdrevne enten "feminine" eller "maskuline" - midjen til Elsa er jo smalere enn hodet hennes! Elsa er riktignok en sterk figur og kvinnelig "helt", men fortsatt i prinsessekjole og korsett.

Anyway, mønsteret til kjolen er fra Heilt spesiell og Jubel sin bok, str 122 med litt ekstra vidde (jeg la mønsteret 1 cm fra bretten), siden det er små mønstere og størstekusina ikke er sped. Det er veldig forskjell på det, ser jeg på de jeg er tante til.
Tightsen er sydd etter et Ottobre-mønster, og her har jeg holdt meg helt til str 122.

Både Frost-jersey og lilla jersey er fra Kreativ.
Minstegutt måtte prøve kjolen før jeg turte å sende den avgårde, og tilbakemeldingene fra bursdagsjentas mor er at det var full klaff både med motiv og størrelse.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...