Sider

fredag 15. juni 2012

Sopihop dagisveske til mor

Jeg har tidligere sydd dagisvesker (svensk for barnehagevesker) til begge guttene, og et par for salg faktisk, men nå var det jeg som hadde behov for en. Ikke til barnehagen, men til å bære telefoner, matboks, lommebok og annet rask fra garderoben opp til plassen min de dagene jeg sykler til jobben (!).
Jeg ville ikke ha en som man kan finne maken til, så før jeg kunne sy selve vesken, sydde jeg stoffet. Det er laget av diverse stoffrester og større biter av stoff fra skapet i ulike lillavarianter, og sydd sammen uten system eller planlegging. Eneste kriteriet var at stykket måtte bli stort nok. Litt klønete med "lappeteknikk" på denne måten, og det finnes kanskje enklere metoder, men resultatet ble ganske som jeg hadde tenkt.
Etter at stoffet var sydd sammen, klippet jeg to deler og sydde sammen vesken. Inni er det ensfarget lilla bomullslerret, kjøpt på Textart for et par år siden. Nå er det bare småbiter igjen av det. De fleste stoffbitene på utsiden er fra Stoff og stil, bortsett fra det med lys og det med brun bunn. De er fra USA.

Vesken er litt mindre enn de jeg har sydd til guttene, og da jeg var ferdig oppdaget jeg at hjørnene i bunnen er sydd i motsatt retning av det jeg pleier i forhold til håndtaket. Litt mer logisk denne veien, men det er noe med sjarmen med de andre - at retningen er motsatt av det man forventer.
Her er bilder fra alle kanter.




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...