Sider

torsdag 21. mars 2013

Varme striper i vinter

Jeg hadde lyst til å strikke en ullbukse til minstegutt som skulle matche bilgenseren jeg strikket til ham i fjor. Jeg kjøpte inn blått garn, med den tro at buksen skulle være ensfarget.
Så, av en eller annen grunn, fant jeg på å involvere minstegutt i buksens utseende, og da ville han selvfølgelig ha striper i alle Sisu-fargene jeg hadde...
Jeg holdt meg til fargene fra genseren, bortsett fra den grønne som jeg hadde brukt opp, men med hvit i tillegg.

Buksen er strikket etter mønster fra Nøstebarn, i Sisu fra SandnesGarn, på pinne 3,5. Den har vært flittig brukt selvom den ble ferdig etter vinterferien, for vinteren har vært usedvanlig lang og kald.

Minstegutt var særdeles lite fotogen, men man får et inntrykk av buksen i alle fall... Lua er visstnok trang, så den blir aldri brukt.


1 kommentar:

  1. For en gladbukse det er! Jeg synes den ble morsom og veldig fin med alle stripene! Klok gutt du har, som er glad i farger :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...