Sider

søndag 7. april 2013

Skyggelue

Nå har det vært solskinn nærmest i hele år, så langt, men det er fortsatt ganske kaldt ute, så det er behov for lue.
Jeg tenkte derfor det var på tide å prøve seg på en av disse skyggeluene jeg har sett andre sydamer lage sine versjoner av.
Jeg fant en fremgangsmåte hos Hippii på hvordan man lager en vanlig lue om til skyggelue. Jeg tegnet flere utkast til skygge, og ved å måle mot en caps i stabelen til guttene, fant jeg en fasong jeg var fornøyd med. Jeg brukte mitt gamle luemønster, la til litt på høyden for sikkerhetsskyld, og fikk denne snodige skapningen.


Den ser betraktelig bedre ut på et hode enn på kjøkkenbenken, skyggen sitter supert, mens lua er litt høy på toppen. Og den var for stram til størstegutt. Froskestoff fra Gekko.

Så da var det tilbake til tegnebordet for å finne en bedre luefasong, og resultatet ble slik. Stoffet har størstegutt valgt selv fra JNY. Kule dinosaurer i fine farger.



Lua var ferdig før lunsj på lørdag, og den satt på hodet til størstegutt til han la seg. Det må vel være et kvalitetsstempel?

4 kommentarer:

  1. Så tøff ei luve, moro når ungane sjøve velger stoffa, dei blir som regel litt ekstra fornøyde då!:)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg er på utkikk etter skyggeluer til mine søte små, en jente på 6 år og en gutt på 3 år. Syr du på bestilling? Hvilke mønster er det evt å velge i?:) Med vennlig hilsen fra Marte

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei,
      Takk for henvendelsen! Jeg syr gjerne på bestilling, men ikke akkurat skyggeluer, for jeg har ikke funnet tilfredsstillende løsning for å stive av bremmen. Disse luene har ikke holdt seg fine. Jeg kan heller tipse deg om Heilt spesiell, hun er god på sånne luer: https://www.facebook.com/groups/158866947481053/?fref=ts

      Elisabeth

      Slett
    2. Tusen takk for tipset!:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...