Sider

fredag 14. februar 2014

Mariusgenser til minstegutt

Mariusgenseren til minstegutt er allerede godt brukt. Den ble strikket ferdig i desember, og var klar akkurat da kulda kom. Og godt var det, for forrige vinters ullgenser var allerede sendt avgårde til størstefetter i Asker.
Mariusgenseren er mye mer populær enn bilgenseren noensinne var, kanskje fordi minstegutt har valgt selv? Det er ofte den beste løsningen... Den første tiden gikk han med bare Mariusen på, uten noe under, for å få brukt den uten å bli for varm. Så de som synes at ullgensere klør - ta en prat med ham!

Genseren er strikket etter mønster fra SandnesGarn, modell 1 i heftet "Klassikere". Jeg prøvde å overtale minstegutt til Mariusvarianten med rundstrikket sal, men det gikk han ikke med på - han skulle ha lik pappa sin! (som jeg faktisk ikke har blogget!)
For at den ikke skulle bli alt for vid og bomsete, la jeg opp maskeantall til str 2 år, men strikket den i lengde 4 år. Den passer kjempefint, og gutten er som sagt godt fornøyd.
Fire nøster marineblå Sisu måtte jeg kjøpe inn, det røde og hvite garnet kommer fra lageret mitt. At jeg har klart å bruke to ulike hvitfarger, oppdaget vi ikke før han hadde på seg genseren ute i dagslys... Jaja.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...