Sider

mandag 23. juni 2014

Gekko birdies til sommeren

Sommeren kom tidlig i år, og der stod jeg uten så mange kortermede kjoler.
Det blå/ turkise Birdies stoffet fra Gekko har ligget i skapet (fikk det nå egentlig plass i skapet, eller ble det liggende i kassen utenfor skapet?) siden symessa på Lillestrøm i november, uten noen konkrete planer. Det svarte french terry-stoffet fra Textart ble klippet til en annen kjole i fjor, men var for blått til å bli brukt til den.

Før jeg klippet kjolen, gjorde jeg noen endringer på mønsteret. Jeg så at de kjolene jeg før har sydd av Onion 2035 satt fint, men kanskje ikke helt perfekt, så jeg målte og leste meg opp på fremgangsmåter på det store internettet, og gjort en full bust adjustment, FBA. Det betyr at jeg har gått ned en størrelse i mønsteret på grunnlag av mål over bysten (til XS), men utvidet lenger nede og laget innsnitt slik at kjolen er romsligere der jeg er bredest. Jeg synes den sitter mye finere nå.

Ermene har jeg laget slik at de går like langt ned som bærestykket på kjolen, det ble ganske fint synes jeg. Nederst på skjørtet har jeg sydd tvillingsøm med turkis tråd.


Fargen i stoffet er fin og turkis, men det kommer ikke så godt fram på bildene.




I min iver sydde jeg sammen sidesømmene før jeg hadde sydd i ermene, så det ble isatte ermer på denne. Jeg rynket ermene litt ved toppen av skulderen, og det gjorde seg godt.
Her viser også innsnittet jeg har laget.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...