Sider

mandag 22. september 2014

Bursdagskjole til størstekusina

Hurra for størstekusina som er fem år!
Tradisjonen tro må tante sy deler av gaven, og valget falt i år på en kjole fra boka til Heilt spesiell og Jubel. Jeg dro fram kassen med jerseystoffer (den er stor og full, så det er mye å velge i), og valget falt på disse friske fargene.
På bildet i boka, var det bilde av en kjole med ekstra lange ribbstykker på ermene. Dette var ikke med i sybeskrivelsen, men er kommet med i en rettelse til boka senere. Jeg leste denne, men var litt svimete, og fikk ikke til å regne riktig, så det rosa stykket ble litt kortere enn planlagt.
Kjolen er sydd i str 116, men 122 i bredden, siden størrelsene i boka er ganske smale.

Jeg husker ikke hvor de rosa prikkene kommer fra, men stjernene er fra JNY og den rosa ribben er fra Stoff og stil. Jeg har sydd pyntesømmer med vrangsiden av en tretråders coverstitchsøm med blå tråd, og splitten i halsen har fått en blå trykknapp.

Jeg har fått bilde av jenta med kjolen på, og den passer fint :)





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...