Sider

lørdag 18. april 2015

Presseputer / strykehjelp - Ham and sausage

Jeg følger en del engelskspråklige blogger, og der har jeg kommet over disse to dingsene som er nyttige når mann skal stryke noe som ikke er flatt, f.eks. en skuldersøm. De kan brukes når ikke strykebrettet eller ermebrettet egner seg.

Mønsteret (i den grad man egentlig trenger mønster) er fra Victory patterns, og jeg fant det via bloggen til Tilly and the buttons. Man kan fylle dem med spon eller stoffrester. Jeg samlet spon på et julemarked, og folk trodde sikkert jeg hadde hamster eller noe sånt, men jeg endte opp med å fylle dem med stoffrester. Bare fordi stoffrestene var tilgjengelige (jeg stappet oppi litt hver gang jeg hadde klippet av små biter som ellers ville gått i søpla), mens sponet lå ute i boden...

Så her er de: skinken og pølsa. Sydd i et kraftig trådfarget stoff fra Stoff og stil, som er rest fra et gammelt prosjekt.


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...