Sider

torsdag 2. april 2015

Stjernesett på oppdrag

For litt siden ble jeg spurt om å sy dette settet for en kollega av mannen min. Hennes symaskin taklet ikke jobben, men alle delene var klippet ut, så det var bare for meg å sy sammen.

Stoffet er bomullsjersey fra Stoff og stil, og mønsteret er også derfra. Det var forholdsvis greit å sy sammen, bortsett fra litt kløning med kilen i buksa. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med å lage buksemønster med kile, det er mye enklere med buet skrittsøm og dermed færre mønsterdeler.

Ermene på t-skjorta er brettet mot rettsiden med råkant. Nederst på t-skjorta er det sydd en pyntesøm, men den er ikke lagt opp, så her er det også råkant.
Lommene er sydd på utsiden av buksa med kjedesøm på coverstitchmaskinen, og i linningen er det hull til å tre i snor og strikk.

Jeg fikk bilde av mottakeren som var veldig fornøyd.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...