Sider

lørdag 25. april 2015

Redesign - herrebukse til guttebukse

Denne dongribuksen kjøpte mannen min på vår første tur sammen til Australia i 2005. For et år eller to siden måtte han innse at han hadde brukt den opp, og jeg fikk den i haugen med plagg jeg kan sy om.

Jeg valgte å sy en guttebukse av den, med mønster fra Symagasinet.
Den er sydd i str 6 år, men modellen er veldig vid og posete, så selv på min 9-åring virker den noe stor.
Buksen har en frontlomme jeg ikke har vært borti før. Den ytterste lommeposen er sydd på buksen med rynking nederst, slik at den er litt posete. Jeg har kantet den med svart jersey eller interlock, sydd på med coverstitchmaskin.
Til baklommene har jeg brukt de originale baklommene, så de har stilige stikninger. De nye stikningene er sydd med dobbelnål på vanlig symaskin, og jeg har brukt tykk, koksgrå tråd fra Willy.
I livet er det svart ribb, så det er bare å trekke buksa av og på.
Til bærestykket bak hadde jeg ikke nok stoff, så der har jeg brukt ny, svart dongri fra restebordet til S&S.

En OK bukse, men jeg vet ikke om verken jeg eller størstegutt er helt overbegeistret. Vi får se om det må gjøres noen endringer etterhvert.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...