Sider

fredag 8. mai 2015

Dongribukse til størstegutt

Jeg har gjort det til en vane å gå innom restebordet når jeg er på Stoff og stil, og på en av turene fant jeg en meter grå/ svart dongeri til femti kroner. Det er nok stoff til en guttebukse, og dogribukse til en femtilapp er billig. Underveis måtte jeg kjøpe ny tvillingnål, da den jeg hadde knakk i det tykke stoffet, og den kostet like mye som stoffet...

Jeg har brukt samme Ottobre-mønster som til denne buksen, Summer pull-ons, men jeg har gått opp en størrelse, til 128, og lagt til litt i bredden da cordbuksen er litt for smal rundt knærne. Mønsteret er beregnet på tynn og elastisk twill, så med tykt og stivt dongristoff, må det litt ekstra vidde til.

I lommene har jeg brukt et gult bomullslerret jeg hadde liggende, så blir de ikke så mørke.
Buksen har juksegylf og strikk i livet. Denne gangen har jeg også sydd juksegylfen riktig, tidligere har jeg visst gjort helt feil...

Alle stikninger er sydd med tykkere tråd fra Willy.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...