Sider

onsdag 27. mai 2015

Liten velourkjole - solgt

Det lillablomstrete stoffet har ligget lenge i hyllen uten at jeg har klart å finne ut hvordan jeg skulle bruke det. Det var vanskelig å matche det med mange av de andre lilla stoffene som også ligger i hylla. 
Men så var det denne lilla velouren fra Stoff og stil, som tidligere har blitt brukt til en kjole til meg selv, den passet fint. Og den litt dempede rosa ribben, ikke så knallrosa. Alle stoffene er fra S&S, og har ligget lenge på vent.

Jeg falt for mønsteret "Retrokjole" i boka fra Heilt spesiell og Jubel, og tenkte det ville gjøre seg til en liten jente, så jeg valgte størrelse 86. 
Halsen, ermene og nederkanten på kjolen er kantet med rosa ribb sydd på med coverstitchmaskinen, og lommene er også sydd fast med denne. Kjolen har en liten splitt i halsen med knapping, for å lette av- og påkledning.

Jeg manlger visst størrelseslapper i str 86, så denne er hjemmelaget :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...