Sider

torsdag 28. mai 2015

Tripp trapp tresko - solgt

Det er ikke så ofte jeg lager mange like klesplagg. Det skjedde mer tidligere, da guttene var små, men nå har jeg altså sydd tre like kjoler. De er ganske fine der de henger.

Det begynte med en i str 110 til niesen min, og da jeg la ut bilde av den, var det en som ønsket til sine jenter også. Etter mye fundering og bretting av stoff og snuing på mønster, klarte jeg å få resten av stoffet til å strekke til så jeg fikk to kjoler i str 80 og 104.

Mønsteret er Frottekjole fra boka til Heilt spesiell og Jubel, som forøvrig har mange av de samme mønsterdelene som flere av kjolene med isydde ermer i samme boka (Soppkjole, Kløverkjole med lommer).

Til kanting har jeg brukt ribb i en litt mørk og kraftig rosafarge. Den passer godt til det mørkelilla stoffet. Begge stoffer er opprinnelig fra Stoff og stil, men har ligget lenge til modning i skapet mitt.
Jeg har brukt coverstitchmaskinen til å kante halsåpning, ermehullene og nederkanten. Knappene er fra Prym, ikke de mest fancy knappene, men definitivt de beste i bruk av de jeg har vært borti eller hørt om.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...