Sider

lørdag 9. mai 2015

Lillablomstrete kjole med matchende tights - solgt

Syrommet er fullt av stoff, og jeg er uten arbeid, så da er målet å få redusert stoffmengden noe, enten ved å selge stoffene eller ved å sy noe av dem.

Dette søte lillablomstrete stoffet har jeg hatt liggende en stund. Det ble i sin tid kjøpt hos Kreativ, mens den prikkete og den ensfargede jerseyen er kjøpt hos Textart.
Jeg tenkte at disse stoffene ville gjøre seg godt til et sommersett til en liten jente.

Kjolemønsteret er fra Heilt spesiell og Jubel ("Kjole med lommer", jeg droppet ermene og knappene på skulderen), og har gode lommer til små skatter eller ispenger.
Halskanten, ermekanter og lommer er kantet med lilla jersey, og er sydd på med kantebåndsapparatet på coverstitchmaskinen. Lommene har fått pyntesøm sydd med dobbelnål med samme maskin.

Tightsen matcher lommene i kjolen, og er fin å ha på norske sommerdager.

Både kjole og tights er sydd i str 116, og ble kjøpt av en venninne. Jeg var så heldig å få overlevere det til en begeistret femåring.

Ta gjerne kontakt om du vil jeg skal sy noe for deg.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...