Sider

torsdag 10. mai 2012

Stjernedress til størstegutt

Da var endelig stjernedressen til størstegutt ferdig.
Det vil si - den har vært verdig en god stund, men så kom ideen til applikasjon i etterkant. Stjerna midt på magen var grei nok å plassere, mens de små stjernene på ermene måtte jeg plassere mens han hadde dressen på. Og der var utfordringen: å få ham til å ta på seg dressen og vise meg hvor han ville ha stjernene...
På søndag skjedde det endelig, og selvfølgelig ville han ha dem der ermene var for smale for symaskinen, så jeg har applikert for hånd (hurra for dobbeltklebende vliesofix o.l.!).

Som vanlig er modellen i videste laget, det er Alt om håndarbeide i et nøtteskall, i alle fall på barneklær. Såvidt jeg husker er dressen sydd i str 6, jeg tror ikke jeg gjorde noen justeringer i bredden heller.
Stoffene er kobolt interlock og oransje ribb fra Stoff og stil.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...