Sider

mandag 30. desember 2013

Firkantmapper til smågutters småting

Mine gutter har mange ting. Mange små ting. De samler. På alt.
Sist jul sydde jeg firkantmapper og vesker til en bøling barn jeg er ekstratante til i Australia, og da jeg først var i gang begynte jeg på firkantmapper til mine egne også. Tiden løp litt i fra meg i adventstiden, og de ble liggende et helt år, det eneste som manglet var å sy i glidelåsen og sy igjen i endene.
Her i romjulen fikk jeg endelig litt tid til overs for å rydde på syrommet (det bar preg av hektisk aktivitet før jul), og jeg fikk endelig ryddet disse bort fra hjørnet på syrommet.
At minstegutt fikk noen nye småbiler til jul, var et ekstra spark bak.

Glidelåser ble sydd på, håndtak laget og endene sydd igjen. Så fikk småbilene seg et nytt hjem.

Materialene er stoffer fra lageret mitt - "Biler"-stoffet er rester fra gardinene til minstegutt, kjøpt i Australia. "Star Wars"-stoffet har jeg fått fra USA. Innerstoffet er rester, og mellom lagene er det platevatt sånn at mappene blir litt stive. Alle lagene er quiltet sammen med noen diagonale maskinsømmer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...