Sider

tirsdag 31. mars 2015

Pingvinkostyme

I år var tiden kommet for å lage pingvinkostyme til minstegutt til karnevalet i barnehagen. Mønsteret er fra Symagasinet fra i fjor, nummer 1 tror jeg, og er forlenget til å passe min lange minstegutt.

Drakten er som en veldig vid selebukse med mye stoff mellom beinåpningene nederst. Her er det satt inn strikk for å rynke stoffet sammen. Det er en usynlig glidelås i sømmen mellom det hvite og svarte på venstre siden.
I mønsteret er det bare en lue til å ha på toppen, men vi gikk for hette, da den ikke blir borte.
Vingenene festes på drakten med borrelås ved halsåpningen.

Drakten er sydd av hvit og svart fleece og foret med bomullsvoile, et veldig lett og tynt bomullsstoff. Hetten er sydd av bomullsribb, det samme er øyne og nebb. Føttene er sydd av flere lag bumullsribb med platevatt mellom. Det svarte på vingene er fleece, mens det hvite er laget av noen gamle babytepper i flanell, med platevatt mellom. Alle stoffene kommer fra skapet, mitt og mammas, så kostnadene var lave. Selvom alt jo er kjøpt på et eller annet tidspunkt ;)

Minstegutt elsker kostymet, og jeg håper han kanskje bruker det i nærheten av så mange timer som jeg brukte på å lage det...











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...