Sider

tirsdag 24. mars 2015

Victoria-blazer - testversjon

Som en del annet jeg lager, har denne jakken vært planlagt lenge. Både stoff og mønster har vært i hus, stoffene er rester etter meitaien jeg sydde til min søster for 1,5 år siden.
Jakkemønsteret er fra By hand London. Jeg har ikke vært helt overbevist om at det er jakken for meg, men jeg har sett mange fine versjoner på internett, så jeg hadde lyst til å prøve. Da er det greit med noen stoffrester. Det svarte er lin (men det smelter litt ved stryking...) og det grå har litt stretch i seg, men er ganske kraftig.

Jeg har ikke gjort noen endringer på jakkemønsteret, bare sydd glatt for på innsiden av ermene. I oppskriften er det bare bolen som er foret, men jeg tenkte det ville bli så styrete å få den av og på uten glatt innside. På grunn av måten ermene skal sy nederst, har jeg bare sydd forstoffet fast i ytterstoffet og så sydd som vanlig. Jeg gad ikke å bruke tid på å tenke ut hvordan det skulle fores skikkelig. Resultatet ble bra, og ermene sklir på. De passer bedre enn på lerretsprøven jeg lagde, siden den ikke er glatt i det hele tatt.
Bolen er foret med vevd viskose, alt fra Stoff og stil.

Jakken ble fin, men jeg er fortsatt usikker. Slagene stikker litt ut, så jeg har satt dem fast med et sting i hvert hjørne. Det hjalp, også har jeg fått presset den bedre etter at jeg tok disse bildene. Jeg synes også det er litt snodig at den ytterste kragen ikke dekker sømmen der hovedstoffet er sydd sammen i naken. Jakken henger i skapet og blir nok brukt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...