Sider

tirsdag 30. desember 2014

Juleullgaver til minstekusina og minstefetter

Minstekusina ønsket seg ullvotter til jul. Tidligere har jeg strikket disse til størstegutt i dobbel sisu, og jeg liker at de er litt tykke, men fortsatt myke og lette å bruke. Posen med Sisu-rester er stor, så det var bare å grave fram noen fine farger. Minstekusina liker blå, så valget falt på tilsammen tre ulike blåfarger, siden jeg gikk tom for den ene underveis...
Tomlene er i alle fall like


Minstefetter ønsket seg ullbody i str 92. I siste bestilling av ullstoff fra Janus, var det også med ribbestrikket turkis/blå ull som egner seg godt til sånt (Janus lager ullundertøy av dette stoffet).
Jeg brukte bodymønsteret fra Heilt spesiell, men siden mønsteret er litt smalt og minstefetter ikke er det, la jeg til litt i bredden. Jeg droppet knappingen i halsen og sydde heller ribb i halsåpningen for å hindre at minstefetter får kald nakke/ skulder. Kantingen rundt lårene sydde jeg av dobbelt ullstoff sydd fast med overlock i stedet for å kante med coverstitchmaskinen. 
Jeg har ikke sett i bruk, men stoffet er veldig elastisk, så den er nok ikke for liten i alle fall...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...