Sider

fredag 11. mai 2012

Pysjamasfesten fortsetter

Minstegutt ville ha monsterpysj, og den skulle være "sånn" sa han, og pekte på Janus-pysjen sin. Så jeg har forsøkt meg på å tegne en lignende variant.
Den ble litt kort i kroppen, så jeg har lagt inn en kile i skrittet. Litt usikker på hvilken effekt den har på fasongen, men så er det også noe jeg kan lære av til en annen gang.
Framstykket ble klippet i et stykke, så skar jeg en åpning som jeg har kantet med ribb og så har jeg satt på trykknapper (Prym). Bakstykket er satt sammen av to deler som skrår litt ut nede ved rompa, noe som nok er unødvendig i kombinasjon med kilen.
Beina har fått lange ribber for å ikke bli for korte, også har jeg satt på ribb i halsen etter en fremgangsmåte jeg har sett beskrevet et eller annet sted. Det er også et punkt for mer læring, greit med noen sånne prøveprodukter, det er tross alt ikke sååå nøye med en pysj ;-)

Monsterstoff og matchende ribb er fra Stoff og stil, valgt ut av størstegutt, som forøvrig ønsker seg tilsvarende pysj i en variant med korte ermer og ben. Så det er bare å sette i gang og tegne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...