Sider

lørdag 21. januar 2012

Myk julegave til minstekusina

Minstekusina ønsket seg klær til jul. Mora hadde vært og sneket i bloggen til min venninne, så mye var inspiert derfra. Resultatet ble to smekker, en selebukse, en genser, en kjole og to joggebukser.

Genseren er sydd i et småblomstret velourstoff fra Stoff og Stil. Det rosa ribbstoffet jeg hadde passet ikke til, så kantene ble lilla. Mønsteret er tilpasset fra en hettegenser i Symagasinet/ Alt om håndarbeide, og selvom det er størrelse 1 år, kommer den nok til å passe en stund. Størrelsene deres er ganske romslige.

Selebuksen er min venninnes design. Hun var så snill å låne meg mønsteret sitt, men jeg droppet dekorsømmer (jeg har ikke så fancy symaskin) og satte på en smal ribbekant nederst på beina.
 



Smekkene er sydd av et håndkle og en gammel t-skjorte. Hullene er klippet på frihånd, og hullet i den rosa ble litt stort, så den fikk ekstra høy ribbekant. Hullet ble en klut. Jeg har ikke hørt hvordan de er i bruk, men satser på at de er vellykket. Det bør ikke bli så mye søl på halskantene heretter.


Kjolen er sydd av den posen med ubrukte t-skjorter jeg tok med hjem fra jobben og dekorert med lilla ribb. Mønsteret er fritt etter en ullkjole fra Janus (str 60), og passet fint til minstekusina.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...