Sider

søndag 29. januar 2012

Stjernebukse til minstegutt

Minstegutt har, merkelig nok, vokst ut av joggebuksene han har brukt i vel ett år, så det var på tide med en ny. Jeg hadde akkurat nok stoff til alle delene i samme farge velour (Stoff og stil), og sammen med minstegutt ble det bestemt at "kantene" skulle være stripete (jersey, Stoff og stil), og han ville ha en stjerne på. Den er tilfeldig plassert på låret, så får vi se hvor den treffer når han prøver den.
Til en forandring har jeg laget linningene på beina smale, blir spennende å se den på.

Størstegutt har allerede bestilt lik bukse :-)

Jeg er fornøyd med designet på buksa mønsteret har jeg mekket selv med utgangspunkt i mønster til en mye mindre joggebukse, men kvaliteten på arbeidet er ganske middelmådig. Godt jeg ikke skal få karakter på den.
Jeg har brukt en slags "overlock"-fot jeg har til symaskinen, som kutter stoffet, syr rettsøm og kaster over kanten i en operasjon. Den er ikke så enkel i bruk, dessverre, det er noe klønete å mate stoffet i den, og den lager kanten veldig smal, slik at det ofte blir hull. Men det kan jo være syersken som ikke holder mål, ikke sikkert det hadde blitt bedre med en overlockmaskin.
Så lenge ingen går den etter i sømmene, så er det en grei bukse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...